Războiul care poate schimba fața internetului: Apple nu mai permite aplicaţiilor să îşi urmărească utilizatorii, fără acord

Războiul care poate schimba fața internetului: Apple nu mai permite aplicaţiilor să îşi urmărească utilizatorii, fără acord

Doi dintre cei mai mari giganţi IT ai lumii, Facebook şi Apple, sunt în război pentru intimitatea noastră. Conflictul a izbucnit pentru că cel mai nou sistem de operare, lansat de Apple, nu mai permite aplicaţiilor să îşi urmărească utilizatorii, în scopuri publicitare, fără acordul acestora. Decizia ar putea însemna sfârşitul Facebook, ale cărui venituri provin în proporţie de 99% din reclamele pe care noi le vedem zilnic pe reţeaua de socializare.Scânteia care a declanşat cel mai mare război din Silicon Valley a fost noul sistem de operare al celor de la Apple. iOS14 vine cu o caracteristică revoluţionară, care ar putea schimba faţa Internetului. Josh Lipton, reporter CNBC: Aplicaţia de urmărire a transparenţei le dă utilizatorilor posibilitatea de a alege dacă aplicaţiile le pot urmări comportamnetul în scopuri publicitare. Practic, pentru orice aplicaţie pe care o descarcă din AppStore utilizatorul trebuie să îşi dea consimţământul ca datele să îi fie prelucrate. Este o lovitură dată reclamelor personalizate, care sunt afişate pe site-uri şi reţele sociale în funcţie de informaţiile pe care le obţin despre noi cei care stochează date despre ceea ce facem în mediul online. Cum era de aşteptat, noua caracteristică a înfuriat însă Facebook, care trăieşte din reclame. Gigantul din San Francisco acuză Apple de comportament anticoncurențial, în special în detrimentul micilor întreprinzători, care nu vor mai putea să îşi promoveze cu acelaşi succes produsele.Decizia Apple este însă clară: utilizatorii trebuie să aibă posibilitatea de a nu fi urmăriţi în mediul online. Tim Cook, preşedinte Apple: Facebook poate continua să urmărească utilizatorii prin aplicații și site-uri la fel ca până acum, funcția de transparență în urmărirea aplicațiilor din iOS 14 doar necesită să facă acest lucru cu permisiunea voastră. Pentru Facebook, miza este însă imensă. Sunt peste 7 milioane de companii care îşi promovează produsele pe una dintre reţelele deţinute de gigantul din California: Facebook, Instagram, Messanger sau WhatsApp, iar 99% din veniturile companiei, adică aproximativ 70 de miliarde de dolari pe an, provin din reclamele pe care noi le vedem zilnic pe reţelele deţinute de Facebook.

Sursa: Observator

loading...