Elevii s-au întors la şcoală, tot de acasă. În acest timp, unii copii nu au încă internet sau tabletă şi primesc lecţiile în plic

Elevii s-au întors la şcoală, tot de acasă. În acest timp, unii copii nu au încă internet sau tabletă şi primesc lecţiile în plic

Elevii s-au întors la şcoală, dar tot de acasă. Ar putea reveni în bănci abia după 8 februarie, dar şi asta este sub semnul întrebării. Ei ar putea fi puşi în situaţia să recupereze materia pierdută prin ore suplimentare, sâmbete petrecute la şcoală sau chiar la o şcoală de vară. Iar în perioada următoare, elevii vor fi testaţi. Trebuie văzut dacă sunt la zi cu materia. Cât despre examenele naţionale, acestea nu vor fi perturbate de pandemie, nici măcar în scenariul în care orele vor continua tot online în semestrul doi. Asta spun deocamdată oficialii din învăţământ.În anul pandemiei, cei mai norocoşi elevi sunt cei care reuşesc să se conecteze la internet şi să participe la orele online. Din păcate, zeci de mii de copii nu au asistat nici măcar la o oră. Nu au tablete şi telefoane inteligente. Alţii au primit lecţiile în plic, de la profesori. ”A picat tot, laptop vechi, telefonul nu se mai conecta la internet deloc, am mers şi am făcut rate că nu poţi, copiii figurează absenţi”. Eşecul şcolii online este recunoscut şi de oficialii din Educaţie. Aşa că, din semestrul al doilea, unii elevi vor face ore în plus pentru a recupera materia pierdută. Ministrul Educaţiei se bazează, pentru asta, pe devotamentul profesorilor. Nu e clar însă cum li se vor încheia mediile elevilor, având în vedere că aceştia nu au putut participa la ore şi nu au note. Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei: Este un an atipic care necesită soluţii atipice. Una dintre propuneri a fost organizarea unor şcoli de vară. Rafael Barac Bologa, reprezentantul elevilor: Nu sunt o prioritate aceste şcoli de vară. Iulian Cristache, reprezentantul părinţilor: Ideea de acţiune remedială în timpul verii nu este rea. Dar, încă o dată vă spun, în vară este tardiv pentru cei care susţin examenele. În unanimitate, părinţii, elevii şi profesorii îşi doresc ca examenele naţionale să se ţină normal. În Marea Britanie, spre exemplu, s-au anulat. Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei: În nicio discuţie nu a rezultat anularea sau decalarea exmenelor naţionale. Pentru predictibilitate, examenele naţionale trebuie să se deruleze la datele planificate, cu prezenţă fizică şi pe o tematică ce, într-adevăr, trebuie adaptată la ceea ce i s-a predat şi a asimilat elevul. Ce s-a predat ştim din raportări, ce s-a asimilat, vei putea şti în urma unor evaluări. Rafael Barac Bologa, reprezentantul elevilor: Odată cu stabilirea planului remedial şi contextul ce va fi după 15 ianuarie, vom putea şi cum va fi restructurată, restrânsă, adaptată materia pentru examene. Până la sfârşitul zilei de astăzi profesorii trebuie să raporteze ministerului câţi copii au rămas în urmă cu materia din cauza orelor online. Ulterior, toţi elevii vor fi evaluaţi prin examene. Iulian Cristache, reprezentantul părinţilor: Nu poţi să vorbeşti despre o acţiune remedială doar prin online şi cu toţi elevii. Dar cine stă să se ocupe de fiecare elev în parte atât timp cât noi deja abuzăm de orele acestea online?

Sursa: Observator

loading...