Cumpărărturi de lux în anul pandemiei. Românii au dat mii de euro pe bijuterii, tablouri şi vinuri scumpe

Cumpărărturi de lux în anul pandemiei. Românii au dat mii de euro pe bijuterii, tablouri şi vinuri scumpe

Gadgeturi, bijuterii, vinuri ori opere de artă. În anul pandemiei, românii au cumpărat de toate. Cum mai toate ţările şi-au închis graniţele, foarte mulţi nu au mai avut unde să cheltuie banii, aşa că au vrut să se răsfeţe.În lipsa altor alternative, Albert, un tânăr student din Bucureşti, şi-a folosit banii puşi deoparte pentru a-şi repara calculatorul. O investiţie deloc mică, dar avea nevoie de un computer performant şi la muncă, şi la facultate. Albert: M-a costat vreo 9000 lei, cam asta e cea mai scumpă investiţie. M-a ajutat, că sunt pe IT și aveam nevoie să fie cât de cât bun și aveam și bani strânşi de la lucru și merita.Andreea, în schimb, şi-a cumpărat perle. Andreea: Am dat în jur de 1500 de euro în decursul anului, am făcut și alte investiţii în cadouri dar și pentru mine – inele, dar în principal cu pietre preţioase. Am luat o astfel de decizie pentru că veneau sărbătorile, pentru că sunt acasă, pentru ca îmi plac bijuteriile.Mulţi sunt însă şi cei care cumpără bijuterii pentru că sunt considerate refugii sigure pe timp de criză. Spre exemplu, clientul unei case de licitaţii a dat mii de euro de euro pe o bijuterie pentru că este semnată de designerul personal a lui Jenniffer Lopez. Luciana Stanciu, director casa licitaţii: O pereche de cercei semnată de designerul Carrerai Carera au plecat de la 1500 euro și s-au adjudecat cu 3500 euro. Mariana Dragu, consilier de specialitate: În orice fel de criză, în orice fel de conflagraţie mondială arta și metalele preţioase au constituit un depozit de valoare. Acum prețul a crescut și la aur și la argint în aceeași măsură pentru investitori este foarte bine.Sute de euro au dat românii şi pe vinuri scumpe, în anul pandemiei.Simona Mardale, consultant industria vinului: A fost undeva în jur de 1000 de euro – un vin din Italia. Din vinuri româneşti 300 de euro, o fetească neagră, cel mai scump vin românesc pe piață.În România există două tipologii de clienți. În vreme ce unii cumpără pentru a face cadouri sau pentru a-şi satiface mofturile, alții, având experiența crizei anterioare, încearcă să se pună la adăpost. Şi investesc inclusiv in opere de artă. Eduard Uzunov, colecţionar: Ultimele achizitii făcute sunt de la artistii pe care ii reprezint.În pandemie, piaţa de artă din România a început să fie privită ca un sector potrivit pentru investiţiile pe termen lung.

Sursa: Observator

loading...