Criza loveşte puternic mall-urile din România. S-au închis magazinele Bershka şi Pool&Bear de la Unirea Shopping Center

Criza loveşte puternic mall-urile din România. S-au închis magazinele Bershka şi Pool&Bear de la Unirea Shopping Center

Efectele crizei încep să se facă simţite chiar în centrul Capitalei şi sunt dramatice. Unirea Shopping Center, altădată cel mai vizitat mall al României, rămâne încet-încet fără chiriaşi, mai multe magazine de top fiind nevoite să tragă obloanele. Este cazul Bershka şi Pull&Bear, de la parterul centrului comercial, magazine arhi-cunoscute amatorilvr de cumpărături şi branduri iconice pentru comerţul din zonă.

Cele două mărci aparţin grupului spaniol Inditex, care are în total opt nume în portofoliu, dintre care cel mai cunoscut este Zara. Toate mărcile sunt prezente pe plan local, atât cu operaţiuni online, cât şi offline. Dintre toate, la parterul Unirea Shopping Center erau prezente patru – Zara, Stradivarius, Pull&Bear şi Bershka. Magazinele celor două din urmă s-au închis, din cauza traficului slab, după cum scrie Ziarul Financiar.Alte ArticoleDocumentul AUSTERITĂŢII. Ministerele trebuie să taie masiv …BNR îi dă o mână de ajutor lui Cîţu şi reduce dobânda …Salariul minim brut, majorat cu 3%. Proiectul de Hotărâre este …

Întregul parter al Unirea Shopping Center are mai mulţi angajaţi decât clienţi în prima lună a anului, în mijlocul săptămânii, scrie sursa citată.

Încă din vară gigantul spaniol a anunţat că va închide peste 1.000 de magazine din lume pe fondul impactului pandemiei în comerţul offline. Focusul urma să fie pe online.

Citeşte şi 1.200 de magazine Zara vor fi închise până în 2021. Vânzările online ale brandului au crescut cu 95% în aprilie 2020

La momentul acela nu existau veşti privind închiderile din România. Între timp, pe lângă unităţile de la parterul Unirea Shopping Center, există alte două magazine la care s-au tras sau se vor trage obloanele. Este vorba Stradivarius Brăila şi Oysho din Iulius Mall din Iaşi, conform surselor ZF. Impactul pandemiei începe să se resimtă chiar de la vârful pieţei de modă. Inditex va rămâne cu aproape 140 de unităţi fizice pe plan local, sub opt branduri.

Grupul spaniol, controlat de miliardarul Amancio Ortega, este liderul pieţei locale de modă la nivel de grup. Inditex a ajuns în 2019 (cel mai recent an pentru care există date) la afaceri cumulate de 1,83 mld. lei (380 de milioane de euro) în România, cu 7% mai mult decât în 2018. Toate cele opt branduri ale ibericilor şi-au majorat businessul în 2019 cu rate cuprinse între 3% (Massimo Dutti) şi 20% (Oysho). Datele analizate de ZF arată că brandurile mai mici, cu mai puţine magazine, înregistrează cele mai mari creşteri. O explicaţie poate fi faptul că baza de plecare e mai mică, iar orice nouă deschidere cântăreşte mai greu în total.

Inditex este prezent pe piaţa locală cu un total de opt branduri, dintre care cel mai puternic este Zara, care aduce jumătate din business. Celelalte sunt Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Uterque, Zara Home şi Pull&Bear. Totodată, grupul a obţinut în 2019 în România un profit net de aproape 250 mil. lei, ceea ce înseamnă o marjă netă de 13%, una dintre cele mai mari din retail. Marja fluctează şi ea de la un brand la altul, însă nu scade sub 11% cât este în cazul Bershka, Massimo Dutti sau Zara Home. La polul opus, cel mai bine stă brandul fanion Zara, cu 15%.

Sursa: RomaniaTV

loading...