Criza loveşte puternic mall-urile din România. S-au închis magazinele Bershka şi Pull & Bear de la Unirea Shopping Center

Criza loveşte puternic mall-urile din România. S-au închis magazinele Bershka şi Pull & Bear de la Unirea Shopping Center

Efectele crizei încep să se facă simţite chiar în centrul Capitalei şi sunt dramatice. Unirea Shopping Center, altădată cel mai vizitat mall al României, rămâne încet-încet fără chiriaşi, mai multe magazine de top fiind nevoite să tragă obloanele. Este cazul Bershka şi Pull&Bear, de la parterul centrului comercial, magazine arhi-cunoscute amatorilvr de cumpărături şi branduri iconice pentru comerţul din zonă.

Cele două mărci aparţin grupului spaniol Inditex, care are în total opt nume în portofoliu, dintre care cel mai cunoscut este Zara. Toate mărcile sunt prezente pe plan local, atât cu operaţiuni online, cât şi offline. Dintre toate, la parterul Unirea Shopping Center erau prezente patru – Zara, Stradivarius, Pull&Bear şi Bershka. Magazinele celor două din urmă s-au închis din cauza traficului slab, potrivit wall-street.Alte ArticoleMagazinele online, în creştere în 2020. Au înregistrat peste …Dacia Sandero a fost aleasă Maşina Anului 2021 în Marea Britanie, …Trump a trecut compania chineză Xiaomi pe lista neagră, în …

Întregul parter al Unirea Shopping Center are mai mulţi angajaţi decât clienţi în prima lună a anului, în mijlocul săptămânii, scrie sursa citată.

Încă din vară gigantul spaniol a anunţat că va închide peste 1.000 de magazine din lume pe fondul impactului pandemiei în comerţul offline. Focusul urma să fie pe online.

Citeşte şi 1.200 de magazine Zara vor fi închise până în 2021. Vânzările online ale brandului au crescut cu 95% în aprilie 2020

La momentul respectiv nu existau informații referitoare la închiderile din România. Între timp, însă, în afară de magazinele de la parterul Unirea Shoping Center, alte două unități urmează să se închidă. Vorbim despre Stradivarius Brăila și Oysho din Iulius Mall din Iași, potrivit surselor ZF. Efectele pandemiei încep să se resimtă tot mai mult în domeniul acesta. Astfel, Inditex va avea aproape 140 de unități fizice pe plan local, sub opt branduri.

Inditex, grupul miliardarului Amancio Ortega, e lider pe piața locală de modă la nivel de grup. În anul 2019, a ajuns la afaceri cumulate de de 1,83 mld. lei (380 de milioane de euro) în România, având cu 7% mai mult decât în anul precedent. Cele opt branduri deținute de acest grup și-au majorat business-ul în anul 2019 cu 3% (dacă ne referim la Massimo Dutti) și cu 20% (Oysho).

Cele opt branduri deținute de Inditex pe piața locală sunt Zara (cel mai puternic brand, care aduce jumătate din încasări), Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Uterque, Zara Home și Pull&Bear.

Sursa: RomaniaTV

loading...