Marile proiecte de la Ministerul Transporturilor se împiedică de la începutul anului

Marile proiecte de la Ministerul Transporturilor se împiedică de la începutul anului

Proiecte anulate, amânate sau puse în stand-by. Aşa arată începutul de an de la Ministerul Transporturilor. Metroul care ar trebui să ajungă la aeroportul Otopeni n-are şanse prea mari să mai pornească de pe loc. Podul de peste Dunăre, dintre Brăila şi Galaţi, va sta în conservare pentru că-i lipsesc şoselele de legătură. Nici Autostrada Moldova nu vede încă luminiţa de la capătul drumului.Metroul până la aeroport nu-şi justifică apariţia pe lume, spune Cătălin Drulă, actualul ministru al Transporturilor. Prea puţini oameni l-ar folosi şi costă prea mult. Proiectul M6 a primit finanţare din partea Comisiei Europene până aici, în zona centrului comercial de la Băneasa, unde ar urma să fie amplasată staţia de metrou Tokyo. Următoarele 6 staţii, până la aeroport, nu sunt finanţate şi sunt exact cele pe care şi ministrul le vrea reanalizate. Pentru restul proiectului, ar fi venit bani de la o bancă din japonia. De aici şi numele staţiei…Tokyo.”Hai să nu facem o investiţie de PR, că ne sună bine la ureche cu două cuvinte care prind: metrou şi aeroport. Recunosc că şi mie acum 10 ani mi s-a părut o idee grozavă”, spune Drulă. Nu acelaşi lucru îl spun şi foştii ocupanţi ai scaunului de la minister. Lucian Şova – fost ministru al Transporturilor: „Abordarea noului ministru Drulă este cel puţin neseriosă, dacă nu chiar neprofesionistă. Este păcat să pierdem acest aranjament financiar cu peste 300 de milioane de euro, care stau la dispoziţia României de mai bine de trei ani de zile”.Dacă în multe ţări există deja linie de metrou între centrul oraşului şi aeroport, România a reuşit abia la finalul anului trecut să dea în folosinţă o cale ferată între Gara de Nord şi Otopeni.Doar că nici fericirea trenului nu a durat prea mult. Cel puţin două săptămâni o parte din trenuri nu circulă, din cauza unor lucrări. Iar cel mai mare proiect de infrastructură aflat în construcţie acum, podul de peste Dunăre, nu va putea fi folosit după terminarea lucrărilor. Şi asta pentru că-i lipsesc tocmai drumurile de legătură.Cătălin Drulă – ministrul Transporturilor: „Spun de acum, ca să nu apară ştirea atunci, va rămâne podul frumos, nou, al treilea ca lungime din Europa, în 2023 parcă, muzeu”. Şoselele de legătură abia au fost incluse în proiect, aşa că nu vor fi gata la timp. Cel mai aşteptat drum de mare viteză din ţară, Autostrada Moldovei, a rămas fără un termen clar de finalizare. Ar trebui să lege Moldova de Transilvania, însă noul şef de la Transporturi spune că s-au făcut prea multe tâmpenii în proiect.Despre Autostrada A8, noul ministru spune ca este cel mai greu proiect de infrastructura al Romaniei şi nu crede că va fi gata până în 2030. Autostrada Unirii, de la Tg. Mureş la Iaşi, ar urma să aibă o lungime de circa 311 km, iar aprobarea proiectului a fost obţinută în 2018. De atunci, nici măcar toate studiile de fezabilitate nu au fost obţinute.Mihai Crăciun – Asociaţia Construim România: „Autostrăzile nu se construiesc prin legi. Dacă dăm o lege şi facem un heirup, se construieşte autostrada. Nu e adevărat. Autostrăzile, mai ales montane, se contruiesc greu. A8 trebuie prioritizat, dar realist să conştientizăm că va dura vreo 10-12 ani până când va fi completă”.

Sursa: Observator

loading...