Reacții adverse grave după vaccinarea anti-Covid. Un medic din Vâlcea nu şi-a mai putut controla o parte a feţei, iar un rezident din Cluj a avut o pareză temporară

Reacții adverse grave după vaccinarea anti-Covid. Un medic din Vâlcea nu şi-a mai putut controla o parte a feţei, iar un rezident din Cluj a avut o pareză temporară

Au apărut primele reacţii adverse grave după vaccinare. Un medic din Vâlcea a ajuns la spital după ce nu şi-a mai putut controla o parte a feţei. Iar un rezident din Cluj spune că a avut o pareză temporară pe partea stângă a corpului.

Amândoi se simt bine acum.Până acum au fost făcute peste 620 de mii de doze şi puţin peste 2 mii de oameni s-au plâns că nu s-au simţit bine după imunizare.Doctoriţa din Vâlcea s-a dus la rapel joia trecută, pe 28 ianuarie. După administrarea serului, a rămas 15 minute sub supravegherea medicului din centrul de vaccinare.

Exact aşa cum prevede protocolul.Claudia Capp, coordonator Centrul de Vaccinare Spitalul nr. 2 din Vâlcea: A apărut o tahicardie şi, în jur de 120, 130 şi o tensiune în jur de 15 cu 9 şi, la un moment dat, nişte frisoane. Am chemat ambulanţa, care a venit imediat şi a mers la UPU.Pentru că nu mai avea probleme, femeia a fost trimisă acasă.

A doua zi, s-a întors în Spitalul din Vâlcea pentru că avea contracții convulsive ale mușchilor la mâini. A fost internată la neurologie şi medicii i-au făcut mai multe investigaţii. Duminică, au externat-o. Două zile mai târziu, a avut din nou nevoie de îngrijiri.Claudia Capp, coordonator Centrul de Vaccinare Spitalul nr. 2 din Vâlcea: A venit cu nişte crize de hemicorp drept şi, atunci, s-a refăcut RMN-ul care a fost bun.

Pareza facială e descrisă la reacţiile de la vaccin.Medicul a cerut să fie transferat în Capitală. De azi, femeia e internată la Spitalul Universitar. Reprezentanţii unităţii spun că aceasta se simte bine.Amelia Pițiga – purtător de cuvânt DSP Vâlcea: Suntem în curs de verificări. Așteptăm câteva documente de la unitatea sanitară unde dumneaei s-a prezentat.

Ministerul Sănătăţii a fost informat de către reprezentanţii Institutului Naţional de Sănătate Publică despre înregistrarea unei reacţii adverse rare, paralizie temporară facială, după administrarea celei de a doua doze de vaccin BioNTech Pfizer.Valeriu Gheorghiţă, coordonatorul campaniei de vaccinare: A acuzat o serie de fenomene de tip neurologic, senzaţie de furnicături la nivelul feţei şi mioclonii, adică tremurături ale muşchilor.

La acest moment, cazul fiind etichetat ca eveniment advers posibil legat de administrarea vaccinului Pfizer.Paralizia facială se află printre reacţiile adverse rare la vaccin şi poate apărea un caz la 10.000 de oameni. A fost raportată la 4 persoane dintre cele care au participat la studiile clinice efectuate de Pfizer.

La trei dintre acestea, reacţia a apărut după rapel 00,19Un medic rezident din Cluj susţine că şi el a avut reacţii adverse grave după prima doză de vaccin împotriva COVID.Medic rezident: Mă simţeam foarte, foarte moleşit, cu cefalee, dureri musculare, stare de greaţă, ameţeală, iar noaptea, când m-am trezit, nu am putut să mă mişc. A fost ca o semiparilizie pe partea stângă, în zona în care a fost şi administrată prima doză.

Sursa: Observator

loading...