Raport preliminar în urma tragediei aviatice din Indonezia. Rudele victimelor vor fi informate primele

Raport preliminar în urma tragediei aviatice din Indonezia. Rudele victimelor vor fi informate primele

Autoritățile indoneziene vor informa rudele victimelor înainte de a elibera raportul preliminar al accidentului aerian din Indonezia. Părți ale avionului prăbușit încă sunt recuperate de scafandri, la o lună de la prăbușirea avionului.Anchetatorul de accidente aeriene din Indonezia va informa rudele celor 62 de victime ale tragediei de luna trecută din Jakarta, înainte de publicarea unui raport preliminar după-amiaza, a declarat un membru al unei familii îndoliate, pentru Reuters.Autoritățile precizează că scafandrii continuă să caute unitatea de memorie lipsă din înregistratorul de voce al cabinei avionului.Jetul Boeing Co 737-500 s-a prăbușit în Marea Java la scurt timp după decolarea din Jakarta, marcând cel de-al treilea accident major al Indoneziei în puțin peste șase ani și aruncând o mare umbră asupra siguranței transportului aerian din țară.Rafik Alaydrus, a cărui soție a murit în urma accidentului, a declarat că anchetatorii au spus marți membrilor familiei că o cauză nu a fost stabilită, dar că sunt investigați diferiți factori, inclusiv sistemul de autotrenare al avionului.”Noi nu înțelegem problemele tehnice. Am răspuns că acest incident s-a întâmplat și victimele ar trebui să primească despăgubirile corecte”, a spus bărbatulAnchetatorii au localizat și citit rapid înregistratorul de date de zbor (FDR) al avionului și au trimis părți ale avionului, inclusiv sistemul de autotrenare care controlează automat puterea motorului, către Statele Unite și Marea Britanie pentru examinare.Citând surse apropiate anchetei, Wall Street Journal a raportat luna trecută că datele FDR arătau că sistemul nu funcționa corect la unul dintre motoarele avionului, în timp ce aeronava părăsea Jakarta.În loc să oprească sistemul, FDR a indicat că piloții au încercat să repare accelerația blocată, a spus WSJ. Acest lucru ar fi putut crea diferențe semnificative de putere între motoare, făcând avionul mai greu de controlat.Șeful Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor (KNKT), Soerjanto Tjahjono, a declarat săptămâna trecută că raportul WSJ era incorect și că vor fi furnizate mai multe informații în raportul preliminar al KNKT.

Sursa: Observator

loading...