Sistemul auto de frânare – cele mai importante detalii pe care trebuie să le cunoști

Sistemul auto de frânare – cele mai importante detalii pe care trebuie să le cunoști

Sistemul auto de frânare este complex și cuprinde mai multe componente. Fiecare dintre acestea au rolul de a asigura o oprire controlată a vehiculului, în momentul în care șoferul dorește acest lucru. În același timp, sistemul de frânare este utilizat ori de câte ori cel de la volan își dorește să parcheze chiar dacă drumul se află în pantă. Rămâi alături de noi și descoperă toate informațiile pe care trebuie să le cunoști, inclusiv în ceea ce privește montarea, operarea și diagnosticarea problemelor existente la nivelul acestuia!

Care este modul de construcție al sistemul auto de frânare?Alte ArticoleUn tiktoker american pronunţă cuvinte în limba română. Uite …Mădălin Ionescu, înapoi la tv. Chiar soţia lui l-a dat de …Florin Zamfirescu, probleme grave de sănătate: „Trebuie …

În ciuda fapului că, la ora actuală, există diferite tipuri de sisteme de frânare, cel mai des întâlnit rămâne cel hidraulic. Acesta dispune de discuri de frână și este construit din următoarele elemente componente:

Cilindrul de frână principal – generează întocmai nivelul potrivit de presiune, pentru a putea acționa și opera mai multe mecanisme de acționare;

Discurile – sunt considerate a fi cel de-al doilea element din interiorul perechii de fricțiune. Acestea sunt instalate pe butucul de roată și au rolul de a se roti alături de acesta;

Etrierul – are rol de carcasă nu doar pentru pistoane, ci și pentru plăcuțe. Dacă aceste componente sunt plutitoare, atunci suportul etierului va reuși să păstreze una dintre plăci pe disc;

Pedala – are rolul de a activa sistemul, ori de câte ori șoferul o apasă;

Pistoanele – sunt forțare afară din cilindri de către presiunea lichidului. Acestea contribuie ulterior la apăsarea plăcuțelor de frână pe discuri;

Plăcuțele – fac parte din perechile de fricțiune și dispun de o suprafață de frecare. În momentul în care șoferul apasă pe pedală, plăcuțele apasă, mai apoi, pe disc. Mulțumită forței de frecare astfel generată, se poate opri mișcarea de rotație a roților;

Servofrâna – reușește să crească forța aplicată pe pedala de frână, de câteva ori, în așa fel încât sistemul să funcționeze la standarde optime;

Țevile și furtunurile – pun la dispoziție lichidul de lucru, transferându-l către cilindri.

În cazul frânelor cu tambur, lucrurile stau ușor diferit, întrucât saboții de frână sunt instalați în interiorul tamburului. Tot aici este montat și cilindrul de frână. În plus, ori de câte ori este apăsată pedala, presiunea lichidului de frână reușește să împingă pistoanele cilindrului de roată. 

Când va fi gata autostrada Ploieşti – Braşov. Ministrul Transporturilor promite investiţii uriaşe în infrastructură

Cum poți întreține sistemul de frânare?

Orice autoturism se poate confrunta cu dificultăți la nivelul sistemului de frânare, chiar dacă nu obișnuiești să folosești mașina în fiecare zi. Printre cele mai bune recomandări formulate de specialiști în vederea întreținerii acestuia, se numără:

Discurile și plăcuțele trebuie să fie înlocuite, dacă grosimea acestora este depășită – în caz contrar, există posibilitatea ca un disc uzat să ajungă să crape. În plus, atunci când garniturile de frecare sunt mult prea folosite sau chiar rupte, nu se poate atinge nivelul optim de frecare;

Furtunurile trebuie să fie înlocuite la maxim 5 ani – din pricina faptului că atât cauciucul, cât și alți polimeri pot fi ușor tăiați și uzați. Pe măsură ce trece timpul, aceștia își pierd din calitatea elasticității. Tocmai din acest motiv, presiunea creată în sistem, la nivel ridicat, va ajunge să fie neutralizată în contact cu lățimea furtunurilor;

Garniturile anti-scârțâit sunt ideale pentru prevenirea blocajelor în frânare – contribuind activ la obținerea unei experiențe confortabile de frânare;

Lichidul de frână trebuie să fie înlocuit la maxim 3 ani – întrucât acesta are rolul de a absorbi umezeala prin porii furtunurilor de cauciuc. Pe măsură ce trece timpul, concentrația de apă din lichidul de frână crește. În mod analog, punctul de fierbere atinge cote alarmante, respectiv foarte scăzute. În cazul în care lichidul ajunge să fiarbă, atunci sistemul se va confrunta cu bule care, la rândul lor, vor afecta eficiența mașinii pe termen lung;

Șuruburile de ghidare ale etrierului trebuie să fie lubrifiate în mod constant – pentru prevenirea situațiilor în care ansamblul ajunge să se blocheze.

Care sunt semnele care atestă faptul că există o problemă la nivelul sistemului de frânare?

Multe dintre mașinile relativ noi dispun de numeroase metode prin care poți observa dacă există vreo problemă la nivelul sistemului de frânare. Cel mai ușor și rapid mod de a identifica acest lucru este prin existența unei lumini de avertizare cu privire la nivelul lichidului de frână. În cazul în care observi bălți galbene, albastre, mov, gri sau roz sub mașină, după ce a stat în acel punct o bună perioadă de vreme, îți poți pune semne de întrebare cu privire la apriția acestora.

Toate informațiile prezentate în articol au fost obținute de pe https://www.autodoc24.ro/piese-de-schimb/sistem_de_franare.

Sursa: RomaniaTV

loading...