Autostradă pentru București. Ministrul Transporturilor vrea ca lucrările la primul tronson să înceapă în două săptămâni

Autostradă pentru București. Ministrul Transporturilor vrea ca lucrările la primul tronson să înceapă în două săptămâni

O autostradă pentru Bucureşti. Este proiectul ambiţios al Ministerului Transporturilor, care vrea ca lucrările la primul tronson să înceapă în două săptămâni şi să fie gata în doi ani. Asta în condiţiile în care nici măcar la această oră, centura Capitalei nu este finalizată. Viitoarea Autostradă a Capitalei va înconjura Bucureştiul, dar şi centura şi va avea legătură directă cu Autostrada Soarelui. Scopul noii şosele de mare viteză este să decongestioneze traficul de transportul de mare tonaj. Gabriel Budescu – director tehnic CNAIR: În momentul de faţă, legătura dintre A1 şi A2 durează undeva la 60 de minute, poate mai mult. După realizarea acestui obiectiv, timpul de parcurs va fi undeva la 23-25 de minute. Pe lotul 1, execuţia lucrării va începe acum pe 1 Martie şi sperăm ca în cel mult o lună să înceapă şi lucrările la lotul 3 sud. Dar, pentru că avem experienţa autostrăzilor inaugurate kilometru cu kilometru, ar fi bine să ne dozăm aşteptările.Ar fi utilă, dar să se ţină de ea. Mai ales că munca pe Lotul 1 începe la aproape jumătate de an de la şantierul de pe Lotul 2. Ministrul Transporturilor consideră că nu vor fi probleme, mai ales că ambele licitaţii au fost câştigate de un constructor turc. Cătălin Drulă – ministrul Transporturilor: Credem într-un parteneriat, deci unde putem ajuta, ne vom da toată silinţa. Dar aşteptăm de la voi lucrări de cea mai bună calitate şi mobilizare totală pentru a-l putea da în trafic începând cu finalul anului viitor, în 2022. Ar fi ideală. Ar mai lua din centura asta veche, ar mai lua din trafic. Ei zic, mereu zic. Când o vedeţi gata realizată? Nu cred că o vedem noi.Un alt proiect ambiţios este Autostrada Bucureşti Sud, care ar trebui să fie finalizată la jumătatea anului 2023.Mihai Crăciun – Asociaţia Construim România: Este realizabil, dar este periculos. Nu sunt împăcat cu abordarea asta prin care constructorii sunt zoriţi să livreze mai reprede. Constructorii trebuie lăsaţi să îşi facă treaba la termen pentru că ştiu ei mai bine de cât e nevoie să facă ceva de calitate. Deocamdată, Autostrada Bucureşti Nord este încă în stadiu de vis frumos.

Sursa: Observator

loading...