Un bărbat i-a furat unui coleg de serviciu aproape 60.000 de lei din cont, după ce a mințit un operator call-center, în Suceava

Un bărbat i-a furat unui coleg de serviciu aproape 60.000 de lei din cont, după ce a mințit un operator call-center, în Suceava

Un bărbat din Suceava s-a ales cu dosar penal după ce a accesat contul bancar al unui coleg, de unde a sustras 20.000 de lei. Schema, realizată prin furtul de date personale și inducerea în eroare a unui operator de call center, l-ar putea trimite după gratii, în cazul în care va fi găsit vinovat de către magistații suceveni.Potrivit unui comunicat al Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, procurorii au trimis în judecată un bărbat pentru fraudă informatică, înşelăciune, acces ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.”Inculpatul, care, în virtutea atribuţiilor de serviciu în calitate de angajat al unei societăţi comerciale, avea acces la unele conturi IBAN, titularii acestora şi datele personale ale angajaţilor, a obţinut datele necesare accesării contului bancar al unui coleg şi prin apelarea serviciului Call Center, comunicând operatorului toate datele solicitate, pe care le cunoştea în virtutea atribuţiilor de serviciu, şi-a asigurat accesul la contul acestuia, din care a retras sume de bani sau a efectuat cumpărături”, se arată în comunicatul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava. Individul a apelat serviciul Call Center al băncii și s-a autentificat în numele persoanei vătămate, iar prin precizarea către operator a CNP-ului, seriei şi numărului cărţii de identitate aparţinând acesteia, a solicitat modificarea numărului de telefon (înlocuirea numărului de telefon al persoanei vătămate existent în baza de date a băncii, cu numărul său) şi introducerea unei adrese sale de e-mail, solicitând totodată şi username-ul de acces în aplicaţia de Internet Banking (date necesare si suficiente pentru obţinerea datelor de acces la contul bancar).Astfel, bărbatul a modificat datele din sistemul informatic al unităţii bancare și a blocat accesul la contul bancar al titularului de drept. Procurorii au precizat că bărbatul a comis înşelăciune pentru că a indus în eroare unitatea bancară, accesând aplicaţia specifică de internet banking şi apoi apelând telefonic serviciul destinat clienţilor, prezentându-se ca fiind persoana vătămată şi indicând contul bancar al acesteia, a solicitat şi obţinut astfel un credit de nevoi personale nenominalizate, în sumă de 38.894 lei, în numele persoanei vătămate, întreaga sumă fiind în aceeaşi zi transferată de inculpat în contul soţiei sale.De asemenea, el este acuzat de acces ilegal la un sistem informatic deoarece a accesat sistemul informatic al unităţii bancare prin intermediul aplicaţiei de internet banking, folosind date de acces obţinute în mod fraudulos.

Sursa: Observator

loading...