Concluzia raportului oficial după tragedia de la Constanţa, toţi au „ciupit” din minute, ca să pară că au acţionat rapid. Filmul minciunilor, minut cu minut.

Concluzia raportului oficial după tragedia de la Constanţa, toţi au „ciupit” din minute, ca să pară că au acţionat rapid. Filmul minciunilor, minut cu minut.

Au minţit şi s-au acoperit unii pe alţii. Este concluzia raportului oficial, făcut în cazul intervenţiei de la incendiul din Constanţa, în urma căruia o femeie a sărit de la etajul şase. De la cei care au preluat apelurile până la salvatorii care au ajuns la faţa locului, toţi au „ciupit” din minute, ca să pară că au acţionat rapid. Iată filmul minciunilor, minut cu minut.Ora 9, 14 minute şi 56 de secunde. Un locatar sună la 112. Un minut mai târziu este transferat către dispeceratul ISU Constanţa şi după încă un minut, sunt alertate forţele de intervenţie. Deşi fiecare secundă contează, trec patru minute până când pompierii pornesc spre locul incendiului. Ora 9 şi 23 de minute. Ajunge o ambulanţă SMURD de prim-ajutor. Membrii echipajului au declarat că ar fi ajuns cu două minute mai devreme, dar datele înregistrate pe tableta salvării îi contrazic. Este prima minciună care a dus la moartea femeii din apartamentul în flăcări. În acelaşi timp cu ambulanţa, a ajuns şi prima autospecială cu apă şi spumă. Imaginile arată cât de nepregătiţi sunt salvatorii. Pompierii sunt complet derutaţi.Probleme serioase au existat şi la intervenţia primilor pompieri sosiţi la faţa locului. Au fost coordonaţi greşit, spune raportul, s-au echipat greu şi au intrat târziu pe casa scării.Imediat după ce femeia se prăbuşeşte în gol, salvatorii o târăsc buimaci dintr-o parte în alta, fără să verifice dacă are puls. Autoscara care ar fi putut s-o salveze era defectă de un an, în curtea detaşamentului de pompieri, aşa că a fost „împrumutată” o autoscară de la un alt detaşament de pompieri. În raportul făcut de ISU Constanţa, scrie că autospeciala a fost alertată la 9 şi 15 şi a ajuns la locul intervenţiei puţin după 9 şi jumătate. În realitate, nu a fost aşa. La acea oră, nici măcar nu plecase din unitate. Autoscara a fost alertată mult mai târziu, la ora 9 şi 27. Şi a ajuns la 16 minute după ce femeia a căzut de la etaj.Ancheta internă a scos la iveală inclusiv faptul că dispecerul de aici, de la ISU Constanţa, care ar fi trebuit să coordoneze echipajele spre locul intervenţiei, nu a făcut acest lucru, conform procedurilor. Mai exact, autoscara aflată la 8 kilometri distanţă a fost alertată cu întârziere.Trei ofiţeri, patru subofiţeri şi dispecerii care au preluat apelurile vor fi sancţionaţi pentru nepăsare, superficialitate şi lipsă de coordonare. Într-un sondaj, pe site-ul observatornews.ro, 40% din cei care au votat spun că Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru eşecul de la Constanţa. Silviu Coşa, prefectul judeţului Constanţa: „Preferăm să facem ce avem de făcut, să inteprindem măsurile care sunt necesare pentru ca astfel de situaţii să nu se mai repete. Bineînţeles că este o tragedie”O tragedie care ar fi putut fi evitată. Iar lecţia nu a fost învăţată. Încă se mai dezbate dacă e nevoie de o saltea pneumatică sau nu.Silviu Coşa, prefectul judeţului Constanţa: „Specialiştii trebuie să spună dacă se impune achiziţionarea ei şi dacă se impune folosirea ei”.

Sursa: Observator

loading...