Un deputat acuză că a fost discriminat de angajaţii unei bănci, din cauza faptului că este parlamentar

Un deputat acuză că a fost discriminat de angajaţii unei bănci, din cauza faptului că este parlamentar

Viaţa de parlamentar vine cu privilegii, dar, mai nou, şi cu probleme. Un deputat susţine că a fost discriminat şi tratat ca un infractor într-o bancă din Galaţi, doar pentru că este parlamentar. A vrut să deschidă un cont, dar angajaţii băncii i-ar fi spus că, din cauza funcţiei, e nevoie de verificări amănunţite. Nici după aproape o săptămână nu a primit răspuns.Deputatul de Galaţi, Laurenţiu Gîdei, a vrut să deschidă un cont la bancă şi să îşi facă un card la o sucursală din oraş. Laurențiu Gîdei, deputat: Când m-a întrebat sursa veniturilor şi ocupaţia şi am spus „parlamentar”, lucrurile s-au schimbat şi doamna a spus: În cazul dumneavoastră, trebuie să solicit acordul celor de la centrală, de la Bucureşti. Nicio problemă, durează mult? În mod normal, în jumătate de oră se finalizează. Doar că nu s-a finalizat nici după aproape o săptămână, atunci când parlamentarul s-a întors la agenţia bancară. I s-a spus doar că verificările continuă. Omul a renunţat şi la cont şi la card, dar vrea să ceară explicaţii oficiale: în ce constă, mai exact, verificarea unui demnitar? Şi de ce durează atât?Laurențiu Gîdei, deputat: A fost o frustrare, sincer să vă spun, tocmai pentru că m-am simţit tratat ca un infractor. Parlamentarul ăsta e un infractor, trebuie să-l verificăm atent. Reprezentanţii băncii ne-au transmis că verificările sunt normale, iar banca trebuie să îşi ia toate măsurile pentru a cunoaşte clientela, mai ales persoanele „expuse public”. Banca Naţională a României susţine că, în ultima perioadă, unităţile bancare au căpătat şi alte obiceiuri. Cum ar fi suspendarea conturilor pentru cei care nu şi-au actualizat datele personale la timp, invocând norme şi decizii ale Băncii Centrale. Primul-viceguvernatorul Florin Georgescu a criticat măsurile. ”Banca Centrală a trimis tuturor băncilor o notă (…), în care li se cere celor din bănci să nu mai dea vina aiurea pe BNR, să aibă o atitudine mai amiabilă cu clienții și să-i considere parteneri, nu potențiali teroriști.”

Sursa: Observator

loading...