Lucrare gata, înainte de termen, în România? Tronsonul 2 de pe drumul expres Craiova – Piteşti ar putea fi deschis circulaţiei mai repede

Lucrare gata, înainte de termen, în România? Tronsonul 2 de pe drumul expres Craiova – Piteşti ar putea fi deschis circulaţiei mai repede

O parte importantă din drumul expres Craiova – Piteşti ar putea fi gata înainte de termen. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a apreciat că proiectele merg foarte bine, iar tronsonul 2, care permite ocolirea Slatinei şi Balşului, ar putea fi deschis circulaţiei înainte de termenul prevăzut în contract.Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești măsoară aproximativ 40 de kilometri şi este gata în proporție de 60%, cu toate că termenul oficial de finalizare a lucrărilor este anul 2022.De altfel, autoritățile din Transporturi anunțau, la începutul acestui an, că tronsonul care ocolește atât Slatina, cât și Balșul ar putea fi deschis circulației înainte de termenul prevăzut în contractul semnat cu constructorul, aminteşte Gazeta de Sud.Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunţat că promisiunea constructorului este că va finaliza acest tronson până la sfârșitul anului 2021. Tronsonul reprezintă o variantă ocolitoare pentru Balș și Slatina, două din punctele de pe traseul Craiova – Piteşti unde se bloca traficul. Pentru Tronsonul 3 contractul este deja semnat, iar pe tronsonul 4 lucrările ar putea începe în 2023.Noul ministru al Transporturilor speră să dea în folosinţă şi drumul expres din România – Valahia Expres – care va lega Bucureştiul de Târgovişte.Noua şosea ar trebui începută din inelul de centură, va avea 60 kilometri și va costa peste 200 milioane de euro. Experţii în infrastructură nu văd cu ochi buni proiectul.Alte proiecte mari de care noul ministru a anunţat că se va ocupa sunt: continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, tronsonul de autostradă Braşov – Făgăraş şi extinderea Magistralei 5 de metrou până în Pantelimon.O autostradă pentru Bucureşti. Este proiectul ambiţios al Ministerului Transporturilor, care vrea ca lucrările la primul tronson să înceapă în două săptămâni şi să fie gata în doi ani. Asta în condiţiile în care nici măcar la această oră, centura Capitalei nu este finalizată. Viitoarea Autostradă a Capitalei va înconjura Bucureştiul, dar şi centura şi va avea legătură directă cu Autostrada Soarelui. Scopul noii şosele de mare viteză este să decongestioneze traficul de transportul de mare tonaj.Un alt proiect ambiţios este Autostrada Bucureşti Sud, care ar trebui să fie finalizată la jumătatea anului 2023.Cel mai aşteptat drum de mare viteză din ţară, Autostrada Moldovei, a rămas fără un termen clar de finalizare. Ar trebui să lege Moldova de Transilvania, însă noul şef de la Transporturi spune că s-au făcut prea multe tâmpenii în proiect.Despre Autostrada A8, noul ministru spune ca este cel mai greu proiect de infrastructura al Romaniei şi nu crede că va fi gata până în 2030. Autostrada Unirii, de la Tg. Mureş la Iaşi, ar urma să aibă o lungime de circa 311 km, iar aprobarea proiectului a fost obţinută în 2018. De atunci, nici măcar toate studiile de fezabilitate nu au fost obţinute.Mihai Crăciun – Asociaţia Construim România: „Autostrăzile nu se construiesc prin legi. Dacă dăm o lege şi facem un heirup, se construieşte autostrada. Nu e adevărat. Autostrăzile, mai ales montane, se contruiesc greu. A8 trebuie prioritizat, dar realist să conştientizăm că va dura vreo 10-12 ani până când va fi completă”.

Sursa: Observator

loading...