Valeriu Gheorghiţă, detalii despre femeia care a suferit şoc anafilactic după vaccin: „I s-a administrat adrenalină”

Valeriu Gheorghiţă, detalii despre femeia care a suferit şoc anafilactic după vaccin: „I s-a administrat adrenalină”

Valeriu Gheorghiţă a declarat că femeia care a suferit şoc anafilactic la doar câteva minute după ce a făcut vaccinul anti-covid este în stare bună, precizând că urmează să fie externată în zilele următoare.

Valeriu Gheorghiţă, despre cazul femeii care a suferit şoc anafilactic după vaccinAlte ArticoleCe se întâmplă cu vaccinarea profesorilor. Valeriu Gheorghiţă, …Vlad Voiculescu a demis conducerea Institutului Matei Balş, …Medicul Dorel Săndesc, semnal de alarmă: 50% din echipamentele …

„Starea persoanei este foarte bună în momentul de faţă şi, din datele furnizate, urmează să fie externată în zilele următoare, probabil chiar mâine. Este de remarcat şi de subliniat faptul că personalul medical a reacţionat cu promptitudine, au cunoscut procedurile, s-a administrat adrenalină şi tot ce trebuie în cazul în care se instalează o astfel de reacţie.

Eu aş putea sublinia un aspect, dacă ne aducem aminte, chiar din primele zile de la debutul campaniei de vaccinare în Marea Britanie s-au semnalat două cazuri de reacţie anafilactică la persoane cu istoric de şoc anafilactic în antecedente, iar reacţia anafilactică este una foarte rară, din datele pe care noi le avem la dispoziţie apar circa 2,5 până la 5 cazuri la cel puţin un milion de doze administrate, este o evaluare făcută în Statele Unite pe circa 17-18 milioane de doze fără să se înregistreze cazuri de deces din acest punct de vedere”, a declarat Valeriu Gheorghiţă la Antena 3.

Citeşte şi Ce se întâmplă cu vaccinarea profesorilor. Valeriu Gheorghiţă, anunţ de ultimă oră

Coordonatorul campaniei de vaccinare a precizat că, deşi reprezintă o reacţie adversă majoră, şocul anafilactic are o evoluţie favorabilă dacă personalul medical recunoaşte la timp reacţia şi administrează tratamentul corect.

Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a anunţat, luni, că o femeie de 46 de ani a avut o reacţie severă, anafilactică, la scurt timp după ce i s-a administrat prima doză de vaccin AstraZeneca, ea nefiind cunoscută cu alergii.

„Aceasta s-a prezentat pentru primirea primei doze de vaccin de la AstraZeneca, iar în aproximativ 10 minute după administrarea vaccinului a dezvoltat o reacţie alergică cu criterii de şoc anafilactic. Menţionăm că pacienta nu era cunoscută cu istoric de reacţii alergice.

Personalul medical aflat în centrul de vaccinare i-a acordat de urgenţă îngrijirile medicale de specialitate, conform procedurilor existente, cu ameliorarea rapidă a stării clinice. Ulterior, a fost solicitat serviciul de urgenţă în vederea transportării acesteia la unitatea spitalicească din muncipiul Slatina pentru primirea îngrijirilor medicale suplimentare”, a arătat CNCAV.

Sursa: RomaniaTV

loading...