Ce drepturi aveţi daca zborul este amânat sau anulat. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis în ce condiţii pasagerii vor fi  despăgubiţi

Ce drepturi aveţi daca zborul este amânat sau anulat. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis în ce condiţii pasagerii vor fi despăgubiţi

Pasagerii zborurilor care au fost deviate şi au aterizat pe un alt aeroport din regiune după maxim trei ore de la decolare, nu vor mai fi despăbubiţi de către companiile aeriene, dar vor avea dreptul să li se asigure suportarea costului transferului spre aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial.Cristina Oprea – reporter Observator: Nu avem dreptul să cerem compensaţie dacă avionul aterizează pe un aeroport care deserveşte aceluiaşi oraş sau chiar aceeaşi regiune. Totuşi, dacă se întămplă acest lucru compania aeriană are obligaţia de a asigura transferul spre destinaţia iniţială, iar dacă se ajunge acolo, cu o întărziere, mai mare de trei ore, abia acum putem să vorbim de compensaţii. Dacă compania aeriană nu asigură transferul, iar pasagerii trebuie să se descurce pe cont propriu, ei trebuie să ştie că au dreptul să primească despăgubiri pentru sumele cheltuite. Iar astfel de incidente se întâmplă destul de des. Ieri dimineaţă, 200 de români au rămas blocaţi pe aeroportul Luton, din Londra. Aceştia ne-au scris pe Fii Observator.Ana – pasageră: Peste 200 de români sunt blocați de la 6:00, ieri dimineață, pe aeroportul Luton din Londra. Au anunţat în ultimul moment, la îmbarcare, că este o defecțiune la motorul aeronavei şi de atunci se tot anulează zborul. Sunt părinţi cu copii mici, oameni care aşteaptă să îşi conducă părintele pe ultimul drum, tineri care merg să îşi ia rămas-bun de la fratele decedat. Chiar nu se poate înlocui avionul în timp ce curtea aeroportului este plină cu alte aeronave ale aceleași companii?Abia astăzi compania aeriană a trimis o aeronavă care să îi recupereze de acolo.”Zborul Wizz Air W6 3002 de la Londra Luton la București Otopeni de pe 5 mai a fost reprogramat pentru 6 mai după ce aeronava a trebuit să fie supusă unei verificări tehnice neprevăzute. Compania aeriană a alocat o nouă aeronavă pentru a opera zborul, iar ora estimată de plecare de la Londra Luton este 10:00 AM, ora locală. Pasagerilor afectați li s-au oferit alimente, apă, cazare la hotel, variante de zbor alternativ, opțiunea rambursării complete sau 120% din tariful inițial achitat sub formă de credit de companie. Wizz Air își cere sincer scuze pentru neplăcerile cauzate, dar siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor noastre rămâne prioritatea noastră numărul unu.” , a informat compania aeriană. – material realizat cu imagini primite pe Fii Observator –

Sursa: Observator