Cătălin Drulă, după discuţia cu preşedintele Ford România: „Au avut la bază lansarea producţiei unui nou model Ford la Craiova până în anul 2023”

Cătălin Drulă, după discuţia cu preşedintele Ford România: „Au avut la bază lansarea producţiei unui nou model Ford la Craiova până în anul 2023”

Întrevederea ministrului Cătălin Drulă cu Josephine Payne, preşedintele Ford România, a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi s-a axat şi pe lansarea producţiei unui nou model Ford la Craiova până în 2023, iniţial cu motorizări pe benzină şi diesel, iar din 2024 cu motor electric.

„Discuţiile au avut la bază lansarea producţiei unui nou model Ford la Craiova până în anul 2023, iniţial cu motorizări pe benzină şi diesel, iar din 2024 cu motor electric, în urma unei noi investiţii de 300 de milioane de dolari. Cu acest prilej, ministrul Cătălin Drulă a prezentat pe scurt evoluţii ale proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes pentru Ford, pentru o mai clară perspectivă asupra calendarului de finalizare a acestora, mai ales în ceea ce priveşte Drumul Expres Craiova – Piteşti, precum şi stadiul Autostrăzii Sibiu – Piteşti. Un astfel de calendar este absolut necesar în acest moment pentru activitatea de planificare logistică angrenată de lansarea în producţie noului model din 2023”, arată Ministerul Transporturilor, potrivit News.ro.Alte ArticoleLupta pentru putere în PNL, dintre Cîţu şi Orban, se înteţeşte: …Florin Cîțu o demolează pe Clotilde Armand în scandalul gunoaielor …Numirile de la TVR şi Radioul Public, făcute prin încălcarea …

De asemenea, discuţiile au vizat proiecte propuse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) în domeniul transporturilor, dar şi pe reformele aferente planului care să contribuie în proporţie de 37% la obiectivul de schimbări climatice şi în proporţie de 20% la obiectivul de digitalizare.

„Investiţiile vizate în PNRR reprezintă o condiţie importantă pentru depăşirea efectelor negative cauzate de pandemia COVID-19, precum şi o modalitate de a facilita creşterea economică, de a atinge obiectivele asumate prin Regulamentul TEN-T, decongestionarea nodurilor urbane, mai multe măsuri de siguranţă rutieră, sisteme inteligente de transport, stimulând în acelaşi timp tranziţia către un transport ecologic”, adaugă sursa citată.

Potrivit Ministerului Transporturilor, Ford România reprezintă un partener important pentru economie, fiind unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din România şi, de asemenea, fabrica Ford Craiova este recunoscută pentru competitivitate şi flexibilitate în operaţiunile sale de talie mondială, având în prezent în jur de 6.000 de angajaţi, cu o producţie de peste 1.000 de maşini/zi.

Cătălin Drulă: „Nu uităm nici de liniile de cale ferată. Am abordat şi subiectul staţiilor de încărcare electrice”

„Mi-a făcut mare plăcere să discut astăzi cu doamna Josephine Payne, preşedintele Ford România, despre stadiul proiectelor de infrastructură din regiunea Oltenia. I-am transmis că, în prima parte a anului, ne-am concentrat eforturile pentru avansarea proiectelor din această zonă – prioritare, de altfel, pentru întreaga ţară.(…) O infrastructură eficientă de transport susţine din plin industria şi investiţiile, iar pentru asta m-am luptat încă din prima zi a mandatului meu”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Acesta a subliniat că anul acesta va fi dat în circulaţie tronsonul dintre Slatina şi Balş al drumului expres Craiova-Piteşti, proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost scoasă la licitaţie luna aceasta, iar Craiova-Târgu Jiu este un drum expres pentru care am semnat în martie contractul pentru proiectarea „la cheie”.

„Nu uităm nici de liniile de cale ferată: Pentru Bucureşti – Craiova, am cerut CFR SA să lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restricţii şi limitări de viteză. De la Craiova la Caransebeş, finalizăm anul acesta studiul de fezabilitate pentru modernizare. Aşa cum am anunţat recent, modernizarea magistralei Caransebeş- Lugoj- Timişoara – şi mai departe spre graniţă – este şi ea în licitaţie. Last, but not least, am abordat şi subiectul staţiilor de încărcare electrice. Avem în plan extinderea acestei reţele în toată ţara, prin eforturile Companiei de drumuri şi ale ministerelor de resort. Am amintit că asemenea staţii de încărcare sunt o cerinţă pentru toate autostrăzile finanţate prin PNRR”, a precizat ministrul pe reţeaua de socializare.

Citeşte şi: Lupta pentru putere în PNL, dintre Cîţu şi Orban, se înteţeşte: „O să fie uşor să-mi conving colegii din PNL” versus „Am fost de cel puţin 15 ori în fiecare filială”

 

Citește și…

SCANDAL urias! De ce a câștigat Narcisa Chefi la Cuțite, DE FAPT. Adevărul S-A AFLAT ACUM

Cîţu: Există un plan de închidere a minelor de cărbune până în 2030

Sursa: RomaniaTV