Anchetă la CFR, după ce trei accidente produse pe calea ferată s-au soldat cu pagube semnificative

Anchetă la CFR, după ce trei accidente produse pe calea ferată s-au soldat cu pagube semnificative

Dan Barna, vicepremier: Cu toții cei care am călătorit cu trenul, și eu și fiecare dintre voi, am stat în tren o oră, două, trei, cinci.Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Este o situaţie nefericită pe care o regret enorm şi eu. Îmi cer scuze pentru acestă situaţie.Scuze şi acuze că s-au „isterizat”. Asta au primit, de la oficiali, călătorii care au ajuns după 30 de ore la destinaţie. Dan Barna, vicepremier: Nu ajută pe nimeni o isterie falsă. Dacă ești pe câmp, unde nu e drum, la 2 noaptea, nu poți trimite 30 de autocare să vină cu elicoptere ca să ia o mie de oameni. Vicepremierul e ca un ecou al directorului CFR care ieri scandaliza prin atitudine. Ovidiu Vizante, director CFR Călători: Încercaţi să găsiţi transbordare la ora 00:00 noaptea, o mie de călători, câţi sunt într-un tren, că văd că toată lumea ştie ce trebuie făcut. De ce veniţi dumneavoastră şi îmi spuneţi ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?Sfidarea a mers mai departe, pe linie ierarhică. Deşi premierul a cerut voalat să fie demis, scuzele directorului CFR Călători l-au convins pe ministrul Transporturilor. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Şi-a prezentat scuze public, ieri, şi subiectul pentru mine e încheiat.Şi chiar a lăudat CFR că face „minuni” cu infrastructura pe care o are. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: În aceste săptămâni au făcut mici minuni pentru a repara la Feteşti două fire distruse. Ele tocmai fuseseră redeschise circulaţiei la fir dublu după alaltăieri noapte Dar nici accidentul feroviar de la Feteşti, unde două marfare au fost la un pas de tragedie, nu a schimbat prea mult lucrurile pe căile ferate. Mecanicul de tren, care s-a urcat băut în locomotivă, a fost pus sub control judiciar. Iar operatorul privat pentru care lucra nu mai are drept de transport. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Le-am explicat foarte clar şi ferm astăzi că rupem pisica-n două. Doar o minune a făcut ca mecanicul şi şeful de tren să scape cu viaţă. Să vă arătăm cum arată locomotiva care a lovit din spate marfarul staţionat. Este trasă acum undeva pe linia a doua. Totul este distrus în interior. De la panoul de bord, scaune, geamuri sparte.Dacă trenul era unul de călători, ar fi fost o tragedie. Accidentul de la Feteşti de ieri nu este un caz izolat. Pe aceeaşi magistrală, Bucureşti – Constanţa, două marfare au deraiat săptămâna trecută. Toate incidentele sunt anchetate de AGIFER, Agenţia de Investigare Feroviară Română. Însă investigaţiile au ritmul trenurilor de la noi. Cine plăteşte pentru că şinele au fost distruse şi că mersul trenurilor a fost dat peste cap? Cel mult călătorii – cu timpul, banii şi nervii lor.

Sursa: Observator