Airbus a avut în octombrie 415 comenzi pentru avioane, extinzându-şi dominaţia asupra Boeing, care încă se confruntă cu probleme legate de modelul 737 MAX, transmite Reuters.

Luna trecută, operatorul indian low-cost IndiGo a făcut o comandă în valoare de cel puţin 33 de miliarde dolari pentru 300 de avioane din familia Airbus A320, aceasta fiind una dintre cele mai importante comenzi primite vreodată de producătorul aeronautic european Airbus din partea unei singure companii aeriene.

De asemenea, grupul aeronautic european a anunţat 12 comenzi pentru modelul său A330neo de la un cumpărător neidentificat. În urma acestor acorduri, Airbus a avut în perioada ianuarie-octombrie comenzi pentru 718 de aeronave, sau 542 după anulări.

Boeing a reportat 170 de comenzi în primele nouă luni din acest an, sau 54 după anulări.

De asemenea, Airbus a livrat 648 avioane în primele 10 luni din 2019.

Dar industria aviatică se va confrunta cu dificultăţi din cauza escaladării tensiunilor comerciale, a riscurilor geopolitice şi a campaniilor activiştilor de mediu în favoarea reducerii numărului de zboruri, în special în Europa, avertiza recent Airbus.

Luna trecută, Airbus şi-a înrăutăţit ţintele de livrări pentru avioane comerciale în 2019 deoarece grupul aeronautic european se confruntă cu întârzieri de producţie la uzina sa din Hamburg.

Airbus se aşteaptă să livreze în acest an "aproximativ 860 de aeronave", faţă de obiectivul precedent de 880-890, a anunţat compania, după ce a raportat o creştere de 3% a profitului operaţional ajustat, la 1,6 miliarde de euro (1,78 miliarde de dolari) în trimestrul trei din 2019.

Revizuirea cifrelor privind livrările şi perspectivele "reflectă acţiunile iniţiate pentru a asigura un flux de livrări eficient în următorii ani", a afirmat directorul general Guillaume Faury.

Veniturile au scăzut cu 1%, la 15,3 miliarde de euro în trimestrul trei din 2019, în timp ce profitul net a urcat cu 3%, la 989 milioane de euro.

Airbus se confruntă de doi ani cu întârzieri la fabrica sa din Hamburg, unde sunt produse avioanele A321.

John Plueger, director general al Air Lease Corp, a afirmat la conferinţa Airfinance Journal Asia Pacific 2019 că situaţia de la uzina din Hamburg "în loc să se îmbunătăţească, se înrăutăţeşte". Întrebat de comentariile lui Plueger, un purtător de cuvânt al Airbus a precizat: "Am ajuns la un acord cu clienţii noştri privind viitoarele livrări.

Discuţiile cu clienţii sunt confidenţiale".

Airbus este lider european în furnizarea aeronavelor de tip petrolier, de luptă şi de transport şi a avioanelor dedicate misiunilor, precum şi numărul unu în Europa în ceea ce priveşte programul spaţial şi a doua cea mai mare companie din lume cu misiuni în spaţiu.

Recent, Airbus Helicopters a inaugurat noua fabrică din România, o investiţie de 52 de milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018.

AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)