Piaţa auto chineză - cea mai mare din lume - a înregistrat în mai o scădere a vânzărilor de 16,4%, aceasta fiind a 11-a lună consecutivă de declin, după un recul de 14,6% în aprilie, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), transmit Xinhua şi Reuters.

Luna trecută, s-au livrat în China 1,91 milioane de vehicule, din care 1,56 milioane vehicule de pasageri, în scădere cu 17,4% faţă de mai 2018. În schimb, vânzările de automobile electrice şi hibride, sprijinite de subvenţiile oferite de autorităţile de la Beijing, au urcat cu 1,8%, la 104.000 unităţi.

Anul trecut, livrările de vehicule electrice au crescut cu aproape 62%. În mai, majoritatea marilor producători auto a raportat scăderi ale vânzărilor pe piaţa chineză, cu excepţia companiilor nipone Toyota şi Honda Motor care au avut creştere de peste 10%.

Ceea ce se întâmplă în China nu este decât o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe, precum Marea Britanie şi SUA. În condiţiile în care şi ultima mare speranţă, China, dă semne de scădere a vânzărilor, industria auto mondială ar putea fi deja în recesiune, avertizează analiştii.

AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică, editor online: Andreea Lăzăroiu)