Peste 930.000 de utilizatori de internet au fost vizaţi, în ultimul an, de către infractorii cibernetici care au distribuit malware prin intermediul unor pretinse copii ale celor mai populare jocuri, arată o cercetare Kaspersky, publicată marţi.

Astfel, în perioada iunie 2018 - începutul lunii iunie 2019, din totalul atacurilor, mai mult de o treime s-au concentrat pe numai trei jocuri, respectiv: Minecraft, Grand Theft Auto (GTA) 5 şi Sims 4.

Cercetătorii Kaspersky au decis să studieze mai atent fişierele infectate, descoperite în intervalul de analiză, iar în urma concluziilor a reieşit că pe primul loc în lista jocurilor folosite de către infractori a fost Minecraft.

Malware-ul care pretindea a fi acest joc a reprezentat peste 30% dintre atacuri, cu peste 310.000 de utilizatori afectaţi.

Pe locul secund s-a aflat GTA 5, care a vizat peste 112.000 de utilizatori, în timp ce Sims 4 a ocupat locul al treilea, cu peste 105.000 de utilizatori vizaţi.

Potrivit experţilor, infractorii cibernetici încercau să păcălească utilizatorii să descarce şi fisiere infectate care pretindeau a fi nişte jocuri care nu au apărut încă.

Au fost descoperite, astfel, falsificări a peste 10 jocuri nelansate, 80% dintre detecţii concentrându-se pe FIFA 20, Borderlands 3 şi Elder Scrolls 6. "De mai multe luni vedem cum infractorii cibernetici folosesc divertismentul pentru a păcăli utilizatorii - fie cu un serial popular, premiere de film sau jocuri video.

Acest lucru are o explicaţie simplă: oamenii pot fi mai puţin atenţi când vor să se relaxeze.

Dacă victimele nu se aşteaptă să găsească malware în ceva ce au folosit mai mult timp, infractorii nici nu au nevoie de un vector de infectare avansat pentru a reuşi.

Le recomandăm tuturor utilizatorilor să fie atenţi, să evite platformele digitale necunoscute şi ofertele suspecte, să instaleze software de securitate şi să scaneze cu regularitate toate dispozitivele folosite pentru gaming', menţionează Maria Fedorova, security researcher la Kaspersky.

Datele oficiale arată că, în prezent, la nivel mondial, aproximativ o persoană din zece accesează jocuri online.

AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)