Săptămânal în România apare câte o aplicaţie gen Uber sau Taxify în spatele căreia stau multinaţionale de miliarde, iar cineva "sifonează" bani în afara ţării, deoarece se încasează bani pe aceste aplicaţii, care pleacă direct în Olanda sau în alte ţări offshore, în condiţiile în care transportatorii autorizaţi de persoane plătesc anual la nivel naţional peste 435 de milioane de euro numai pentru taxe locale, a declarat joi, pentru AGERPRES, Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Transportatorii rutieri, membri ai COTAR, protestează joi în Piaţa Victoriei pentru îndepărtarea "falşilor transportatori" de pe drumurile naţionale şi trecerea activităţii de rent-a-car la Ministerul Transporturilor. "Am organizat protestul ca un semnal de alarmă pentru această ordonanţă de urgenţă, din nou.

Vrem neapărat să se dea această ordonanţă de urgenţă, să nu mai fim amânaţi din lună în lună, din an în an aşa, cum a fost până acum. Ştiţi că nu suntem la primul protest, suntem la n-lea şi, culmea, pentru acelaşi lucru!

Nu am venit niciodată în faţa Guvernului să strigăm sloganuri ca să cadă Guvernul, să plece acasă cineva.

Nu.

Nu am venit să cerem bani pentru noi, vreo facilitate fiscală.

Am venit să cerem un lucru pertinent ca toţi cei care fac această activitate pe lângă noi, nelicenţiaţi, neautorizaţi, să poată fi sancţionaţi.

Atâta tot.

Am cerut acum şi ca activitatea de rent-a-car să treacă la Autoritatea Rutieră Română, din moment ce ea nu este reglementată de peste 15 ani în toate consiliile locale din toată ţara.

Deci, 95% din consiliile locale, din 2003, de la apariţia legii, nu au făcut nimic, nu dau niciun fel de autorizaţie de rent-a-car.

Deci, în afară de faptul că există o piraterie şi în acest domeniu, statul nu a încasat niciun ban de peste 15 ani din autorizarea acestor rent-a-car-uri.

Deci, nu este corect nici pentru noi", a spus Ştefănescu. În ceea ce priveşte aplicaţiile de transport gen Uber sau Taxify, Ştefănescu a atras atenţia asupra faptului că nu sunt singurele în România, ci săptămânal apar altele similare, în spatele cărora stau multinaţionale "de miliarde", care sifonează bani din ţară. "Toate aceste aplicaţii în spatele cărora stau multinaţionale de miliarde - vreau să vă spun că nu este doar una singură, Uber sau Taxify.

Vedeţi că în fiecare săptămână în România, că e ţara tuturor posibilităţilor, apare câte o aplicaţie.

Uitaţi-vă şi vedeţi că în fiecare săptămână apare câte una.

De ce?

Pentru că România a devenit ţara tuturor posibilităţilor.

Aici nu trebuie respectată legea de toată lumea.

Trebuie respectată numai de românii proşti.

De către băieţii deştepţi sub nicio formă.

De asta suntem aici.

Am respectat cât de cât şi rugămintea domnului ministru Cuc, care m-a sunat aseară şi ne-a rugat să încercăm să nu blocăm Bucureştiul din nou, dar totuşi ne-am strâns (...), pentru a da un semnal de alarmă. Într-adevăr, am vorbit cu cei din ţară să nu mai vină în număr atât de mare - ne cerem scuze cetăţenilor bucureşteni, dar îi rog să ţină cont că nu este vina noastră.

Suntem în stradă de atâţia ani de zile şi nu se dă această ordonanţă.

S-a promovat în urma discuţiei cu doamna ministru Plumb, în urma discuţiei cu domnul vicepremier Suciu, în urma discuţiei cu domnul ministru Cuc şi vedem că nu se dă.

Deci, cineva o stopează undeva.

Nu poate să o stopeze decât prin lobby parlamentarii interesaţi şi nişte funcţionari din cadrul ministerelor care blochează acest lucru.

ANAF nu poate să spună că este străin de acest lucru.

Noi am făcut sesizări la ANAF de trei ani.

ANAF oare nu vede că cineva sifonează bani în afara ţării?

Adică ANAF face pe neştiutorul şi nu ştie că se încasează bani pe nişte aplicaţii şi pleacă direct în Olanda sau în alte ţări offshore?

Nu se poate!

Nu poţi să spui că tu nu vezi, atâta timp cât noi numai din taxele locale pe care le plătim, autorizări şi restul, pe care le plătim anual, sunt peste 435 de milioane de euro. Şi aici nu intră taxele, impozitele firmelor sau taxele pe care le plătim pentru salariaţii firmelor.

Numai taxele locale pe care le plătim la nivel naţional, peste 435 de milioane de euro.

Bob numărat. Şi atunci?

Nu e mai bine să fure alţii încă 435 de milioane anual şi să îi ducă afară?!

E mai corect aşa", a acuzat preşedintele COTAR.

Vasile Ştefănescu a făcut referire şi la "parlamentari interesaţi care primesc la pachet prin lobby" legi pe care nu le înţeleg, dar le promovează. "Legat de celelalte activităţii, legi alternative, transport alternativ, care sincer nu înţelegem ce va însemna acest lucru, parlamentari interesaţi care primesc la pachet prin lobby aceste legi pe care nici nu le înţeleg, dar le promovează - am înţeles că parlamentarii au fost aleşi să le gândească, nu să le primească la pachet prin lobby...

Care este problema?

Nu înţelegem.

Am spus şi Parlamentului la o adunare, şi deputaţilor şi senatorilor, că, dacă se va face un studiu şi se va dovedi că la nivel naţional sau pe oraşe sau cum consideră domniile lor trebuie mărit numărul de taxiuri - pentru că probabil este mai mare cererea decât oferta, nicio problemă, se poate mări numărul de 4 la mia de locuitori, din lege, la 5 sau la 6 la mia de locuitori.

Deci, la nivel naţional, la 4 la mie înseamnă că acum avem 70.000 de taxiuri.

Dacă îl mărim la 6 la mie, mai cresc cu încă 30.000 de taxiuri, 35.000.

Haideţi să vedem dacă este nevoie!

Pentru că fiecare încearcă să îşi ţină breasla în mână să poată să lucreze ca oamenii angajaţi să poată să ducă un ban acasă şi noi, ca firme, să ne putem plăti taxele şi impozitele.

Deci, nu poţi să creezi pe lângă noi nişte activităţi ca noi ceilalţi să murim!

Cu tot respectul, aşa facem şi noi.

De ce nu se dă drumul la notariate, să fie notariat lângă notariat, de ce nu se dă drumul la avocaţi fără un examen, să fie o multitudine de avocaţi sau de magistraţi, de ce nu putem să deschidem cabinete medicale fără a avea autorizaţii, fără a avea patalama la mână?!

Astea sunt nişte probleme şi văd că nimeni nu le înţelege.

Toată lumea ne arată cu degetul.

Da, avem nişte probleme în breasla noastră, dar asta ce înseamnă?

Asta înseamnă că trebuie să fim puşi la zid? (...) Eu spun aşa: că fiecare entitate multinaţională care vrea să vină în România trebuie să respecte legile din România, nu trebuie prin lobby să inventăm lege pentru acea multinaţională.

De ce activitatea noastră trebuie să fie la mâna unor multinaţionale, de ce activitatea noastră trebuie să fie la mâna unor parlamentari interesaţi?", a arătat el. În acest context, Ştefănescu a ţinut să precizeze că ordinul fostului ministru al Transporturilor Lucian Şova privind transportul interjudeţean a fost suspendat de instanţă. "Legat de transportul interjudeţean, vreau să vă să spun, că ştiţi foarte bine ordinul lui Şova, că am fost anul trecut în faţa ministerului de atâtea ori, s-a demonstrat că noi am avut dreptate prin instanţele de judecată.

Am fost în instanţele de judecată şi am demonstrat judecătorilor că ce a făcut Şova a fost un abuz şi a făcut un abuz fără a respecta legea, fără a face studii de oportunitate, de mobilitate, exact ce am spus. Şi judecătorii au suspendat ordinul lui Şova, aşa că nu mai vorbim despre transportul interjudeţean aici, pentru că transportul interjudeţean a fost suspendat de către judecători.

Deci, am avut dreptate şi anul trecut, când am spus că deputatul Şova a fost un ministru al Transporturilor care a avut o agendă proprie şi personală, care a dat un ordin la momentul acela ilegal din punctul nostru de vedere şi făcut pentru cineva anume şi am demonstrat în instanţă că am avut dreptate şi judecătorii au ţinut cont'', a subliniat el. Întrebat ce vor face în continuare transportatorii, Ştefănescu a răspuns: "În fiecare săptămână vom fi în faţa Guvernului, dacă nu se va da ordonanţa''.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a organizat joi proteste, cerând Executivului să promoveze ordonanţa de urgenţă promisă în urmă cu trei săptămâni cu privire la eliminarea pirateriei, informează un comunicat al organizaţiei.

AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, George Coman, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Simona Aruştei)